duyuru Güncel Duyurular!
Flatcast Tasarım Kampanyaları!.... Flatcast Tasarım Detayları!....
bilgi mybb

Konu Bilgileri
Konu Başlığı
Photoshop araçlari ne ise yarar ?
Konudaki Cevap Sayısı
1
Konuyu Açan Kişi
EFSANE UyGaR
Görüntülenme Sayısı
507
Yeni Yorum Gönder 
 
Photoshop araçlari ne ise yarar ?
Yazar Konu
EFSANE UyGaR
Çevrimiçi

**********

Yorum Sayısı: 29,012
Üyelik Tarihi: 29-03-2012
Yorum: #1
ilkbizde Photoshop araçlari ne ise yarar ?
Inner Shadow:
Layer menüsü effects seçeneği altındadır. Drop Shadow’un aksine bu efket cismimizin daha uzakta gömülü gibi görünmesini sağlar. Lütfen sizde deneyerek ikisinin arasındaki farkı anlayın.
Outer Glow:Cismimizin etrafına neon ışıklarını andıracak bir aydınlanma kazandırmak için kullanılır.Opacity,Blur ve Intensity ayarları gölgeleme işlemleri ile aynıçalışır; bu nedenle tekrar açıklamıyorum.Efekti aktif hale getirmek için “Apply” kutusunu işaretlemeyi unutmayın.

Inner Glow:
Neon tarzı aydınlanmayı cismin içine uygulanmasını sağlar.Çalışma mantığı ve ayarları önceki efektlerimiz ile yanıdır.Sadece en altta "Center” ve “Edge” olmak üzere iki ayar görmekteyiz.”Center”, aydınlanmayı cismin ortasında dışarı doğru , “Edge” ise kenarlardan ortaya doğru uygulamayı sağlar.

Bevel and Emboss:
Bu efekt aydınlatma ve karartmayı kullanarak cismimizin kabarık ve kabarık ve zemine gömülü. Zeminden yukarı şişkin görünmesi gibi çeşitli görüntüler üretiyor.Özellikleri öncekiler ile aynı.Ancak birkaç ufak farklılım var bunları da ezberlemeniz gerekmiyor.Her seferinde deneme yanılma ile elde etmek istediğiniz görüntüleri yakalayabilirsiniz.”Highlight”bölümü cismin aydınlık bölümünün özelliklerii “Shadow” bölümü de tahmin edeceğiniz gibi karanlık bölümün özelliklerini belirlemenizi sağlamaktadır.”up” seçeneği ile ışık kaynağımızı sol üste, “down” seçeneği ise sağ alta alır.

Color Fill:
Bu efekti uyguladığınız cismin rengini değiştirmenizi sağlar.Sistem şöyle çalışıyor.Uyguladığınız cismin aynısında bir cisim daha yaratır.Bunu bir üstte olmak üzere yeni bir katmana alır.Verdiğiniz şeffaflık ve katman efektini de birleştirerek tek katmana indirmiş şekilde size sunar.Sonuç tek katmandır.
Seçim İşlemi Ve Biçimlendirmeler
Bu bölümün amacını anlatmak için biçimlendirmeden ne kastetdiğimizi anlatalım.Bir cismin, boyutlarını değiştirme;yatayla yaptığı açıyı değiştirme;eğme;bükme; şeklini değiştirme;perspektif kazandırma;çevirme gibi işlemler...

Bu işlemleri şeffaf bir katmandaki bir cisme veya bir yazıya ve şeffaf olmayan bir katmana uygulayabiliriz.Aracımız ”Edit” menüsünde “Free Transform” veya “Transform” olarak geçiyor.Hemen “Transform”un alt başlıklarını sıralayalım.

Transform/Scale:
Seçili alanın ,Textin veya seçili bir bölge yoksa tüm katmanın en, boy ölçülerini değiştirmeye yarar.Sağ ve sol kenarlardaki küçük kutular ile yaptığımız boyut değişiklikleri enine; üst ve alt kenarlardaki küçük kutular ile yapılan boyut değişikliği de boyuna değişiklik yapılmasını sağlar.Köşelerden yapılan değşiklik ise her iki doğrultuda cismin eb ve boyunu değiştirmenizi sağlar

Transform/Rotate:
Seçili alanın.Textin veya seöili bir bölge yoksa tüm katmanın yatayla yaptığı açıyı değiştirmenizi sağlar.

Transform/Skew:
Seçili alanın,Textin veya seçili bir bölge yoksa tüm katmanın biçimini değiştirmenizi sağlar.Birbirinden bağımsız köşelerden çekiştirerek uygulanır.Dikkat edilmesi gereken tek nokta, bu araç diğer transfom araçlarından farklı olarak “render” edilmemiş “textlere” uygulanamamaktadır.

Transform/Perspective:
Seçili alana, Texte veya seçili bir bölge yoksa tüm katmana perspektif kazandıran bir araçtır.Bu aracın kullanılmasındansa “Distort” aracının kullanılması daha doğal görüntüler elde etmenizi sağlar.

Transform/Rotate 180:
Seçili alanın,Textin veya seçili bir bölge yoksa tüm katmanın yatayla yaptığı açıyı 180 derce değiştirir.

Transform/Rotate 90CW:
Seçili alanın,Textin veyaa seçili bir alan yoksa tüm katmanın yatayla yaptığı açıyı 90 derece saat yönünde değiştirir.(CW:Clockwise-saat yönünde)

Transform/Rotate 90CCW:
Seçili alanın,Textin veyaa seçili bir alan yoksa tüm katmanın yatayla yaptığı açıyı 90 derece saat yönünün tersine değiştirir( CCW:counter clockwise.Saat yönüne ters yönde)

Transform/Flip Vertical:
Seçili alanın,textin veya seçili bir alan yoksa tüm katmanın x eksenine göre simetriğini almayı sağlar.Cismi baş aşağı çevirdiğini söyleyebiliriz.Eski cismi siler yani kopyalama yapmaz.

Transform/Flip Horizontal:
Seçili alanın,textin veya seçili bir alan yoksa tüm katmanın y eksenine göre simetriğini almamızı sağlar.Cismin sağını soluna çevirdiğini de söyleyebiliriz.Eski cismi siler yani kopyalama yapmaz.

Free Transform:
Scale,Rotate Flip gibi işlemleri bu araç ile yapabilirsiniz.Kolaylık ve hız kazandırmak için üretilmiş bir komuttur.”Trasform” seçeneğinin altındaki “Numeric” seçeneğini ile değerleri sayısal olarak ve daha hassa bir biçimde girmenizi sağlar.Örneğin çok hassa bir çizim yaparken bir cismi 1 derece rotate gerektiğini düşünelim.İşte o zaman önce “Numeric” seçeneğini seçerek sayısal değer girebilir ve milimetrik değişiklikler yapabilirsiniz.
Renkler ve Photo Shop
Photoshop birçok konuda olduğu gibi renkler konusunda da rakiplerine fark atıyor.Hiç vakit kaybetmeden bu eşsiz araçların kullanımlarına geçiyorum.Bilinçli ilerleyen bir photoshop kuıllanıcısı olmak için lütfen şu araçların üzerinde vakit harcayınız.”Levels. Brightness/Contrast, Hue/Saturation, Invert” .Bu araçlar en temelleri olup en çok kullanılanlardır.

Levels:
"Image” menüsünde ve “Adjust” seçeneğinde bulunur.RGB modunda çalışırkeni 4 channel (kanal) seçeneği ile dökümanımızdaki renk aralıklarını ve minimum,maksimum değerlerini ayarlamamızı sağlar.R (red) modunda iken kırmızı, G(green) modunda iken yeşil, B (blue) modunda iken mavi renk aralığını belirlemeye olanak tanır.Genellikle taradığınız fotoğraflarınızın veya Webcam’lar ile aldığınız görüntülerin orijinal renklerine döndürülmesine kullanabilirsiniz.

Curves:
Level mantığı ile aynıdır ancak bu kez renk ayarlarını eğrilerle yapıyoruz.Eğrinin üzerine gelip sol fare tuşu ile basılı tutup getirmek istediğimiz yere bırakıyoruz.Tavsiyem bu aracı tek rengin tonlarından oluşan dökümanlarda veya bölgelerde kullanmanız.Örneğin siyah beyaz bir butona metalik bir görüntü vermek için bu aracı kullanmak en doğrusudur.

Color Balance:
Özellikle CMYK’dan RGB moduna geçişteki renk değişimlerini; açık, orta ve koyu ton seçenekleri olmak üzere düzeltme yapmakta kullanılır.

Brightness/Contrast:
Dökümanınızın aydınlık ve zıtlık renk ayarları üzerinde değişiklik yapmanızı sağlar.Tıpkı televizyonlarıımızda olduğu gibi...

Hue/Saturation:
Dökümanımızın renk,parlaklık ve aydınlık ayarlarını değiştirmemizi sağlar.Eğer “Colorize” aktif durumda ise aracın kullanımı değişir.Tüm renkleri belirlediğiniz rengin tonlarına çevirir.”Hue” renk değerini, “saturation” parlaklığı, “lightness” ise aydınlığı temsil eder

Desature:
Grafiğimizi siyah-beyaz hale getirir.

Replace Color:
Replace’nin kelime anlamı bir şeyi yenisiyle değiştirmektir.Dökümanımızdaki belirli bir rengi seçip onu diğer bir renk ile değiştirmemizi sağlar

Selective Color:
Kırmızı, yeşil, sarı, mavi mor, beyaz, gri gibi belirli renkleri seçerek dökümandaki miktarlarını ayarladığımız bir araçtır.Çok kullanışlı bir araç olmadığı ve kullanımı pek rahat olmadığı için üzerinde durmuyorum, şimdilik sadece ne olduğunu bilmeniz yeterli.

Channel Mixer:
Bir CMYK’yi RGB’ye çevirmede yardımcı bir araç daha...Grafiğimizdeki kırmızı, mavi ve yeşillerin miktarlarındaki oynamalaı yapmamızı sağlar.Inner Shadow:
Layer menüsü effects seçeneği altındadır. Drop Shadow’un aksine bu efket cismimizin daha uzakta gömülü gibi görünmesini sağlar. Lütfen sizde deneyerek ikisinin arasındaki farkı anlayın.
Outer Glow:Cismimizin etrafına neon ışıklarını andıracak bir aydınlanma kazandırmak için kullanılır.Opacity,Blur ve Intensity ayarları gölgeleme işlemleri ile aynıçalışır; bu nedenle tekrar açıklamıyorum.Efekti aktif hale getirmek için “Apply” kutusunu işaretlemeyi unutmayın.

Inner Glow:
Neon tarzı aydınlanmayı cismin içine uygulanmasını sağlar.Çalışma mantığı ve ayarları önceki efektlerimiz ile yanıdır.Sadece en altta "Center” ve “Edge” olmak üzere iki ayar görmekteyiz.”Center”, aydınlanmayı cismin ortasında dışarı doğru , “Edge” ise kenarlardan ortaya doğru uygulamayı sağlar.

Bevel and Emboss:
Bu efekt aydınlatma ve karartmayı kullanarak cismimizin kabarık ve kabarık ve zemine gömülü. Zeminden yukarı şişkin görünmesi gibi çeşitli görüntüler üretiyor.Özellikleri öncekiler ile aynı.Ancak birkaç ufak farklılım var bunları da ezberlemeniz gerekmiyor.Her seferinde deneme yanılma ile elde etmek istediğiniz görüntüleri yakalayabilirsiniz.”Highlight”bölümü cismin aydınlık bölümünün özelliklerii “Shadow” bölümü de tahmin edeceğiniz gibi karanlık bölümün özelliklerini belirlemenizi sağlamaktadır.”up” seçeneği ile ışık kaynağımızı sol üste, “down” seçeneği ise sağ alta alır.

Color Fill:
Bu efekti uyguladığınız cismin rengini değiştirmenizi sağlar.Sistem şöyle çalışıyor.Uyguladığınız cismin aynısında bir cisim daha yaratır.Bunu bir üstte olmak üzere yeni bir katmana alır.Verdiğiniz şeffaflık ve katman efektini de birleştirerek tek katmana indirmiş şekilde size sunar.Sonuç tek katmandır.
Seçim İşlemi Ve Biçimlendirmeler
Bu bölümün amacını anlatmak için biçimlendirmeden ne kastetdiğimizi anlatalım.Bir cismin, boyutlarını değiştirme;yatayla yaptığı açıyı değiştirme;eğme;bükme; şeklini değiştirme;perspektif kazandırma;çevirme gibi işlemler...

Bu işlemleri şeffaf bir katmandaki bir cisme veya bir yazıya ve şeffaf olmayan bir katmana uygulayabiliriz.Aracımız ”Edit” menüsünde “Free Transform” veya “Transform” olarak geçiyor.Hemen “Transform”un alt başlıklarını sıralayalım.

Transform/Scale:
Seçili alanın ,Textin veya seçili bir bölge yoksa tüm katmanın en, boy ölçülerini değiştirmeye yarar.Sağ ve sol kenarlardaki küçük kutular ile yaptığımız boyut değişiklikleri enine; üst ve alt kenarlardaki küçük kutular ile yapılan boyut değişikliği de boyuna değişiklik yapılmasını sağlar.Köşelerden yapılan değşiklik ise her iki doğrultuda cismin eb ve boyunu değiştirmenizi sağlar

Transform/Rotate:
Seçili alanın.Textin veya seöili bir bölge yoksa tüm katmanın yatayla yaptığı açıyı değiştirmenizi sağlar.

Transform/Skew:
Seçili alanın,Textin veya seçili bir bölge yoksa tüm katmanın biçimini değiştirmenizi sağlar.Birbirinden bağımsız köşelerden çekiştirerek uygulanır.Dikkat edilmesi gereken tek nokta, bu araç diğer transfom araçlarından farklı olarak “render” edilmemiş “textlere” uygulanamamaktadır.

Transform/Perspective:
Seçili alana, Texte veya seçili bir bölge yoksa tüm katmana perspektif kazandıran bir araçtır.Bu aracın kullanılmasındansa “Distort” aracının kullanılması daha doğal görüntüler elde etmenizi sağlar.

Transform/Rotate 180:
Seçili alanın,Textin veya seçili bir bölge yoksa tüm katmanın yatayla yaptığı açıyı 180 derce değiştirir.

Transform/Rotate 90CW:
Seçili alanın,Textin veyaa seçili bir alan yoksa tüm katmanın yatayla yaptığı açıyı 90 derece saat yönünde değiştirir.(CW:Clockwise-saat yönünde)

Transform/Rotate 90CCW:
Seçili alanın,Textin veyaa seçili bir alan yoksa tüm katmanın yatayla yaptığı açıyı 90 derece saat yönünün tersine değiştirir( CCW:counter clockwise.Saat yönüne ters yönde)

Transform/Flip Vertical:
Seçili alanın,textin veya seçili bir alan yoksa tüm katmanın x eksenine göre simetriğini almayı sağlar.Cismi baş aşağı çevirdiğini söyleyebiliriz.Eski cismi siler yani kopyalama yapmaz.

Transform/Flip Horizontal:
Seçili alanın,textin veya seçili bir alan yoksa tüm katmanın y eksenine göre simetriğini almamızı sağlar.Cismin sağını soluna çevirdiğini de söyleyebiliriz.Eski cismi siler yani kopyalama yapmaz.

Free Transform:
Scale,Rotate Flip gibi işlemleri bu araç ile yapabilirsiniz.Kolaylık ve hız kazandırmak için üretilmiş bir komuttur.”Trasform” seçeneğinin altındaki “Numeric” seçeneğini ile değerleri sayısal olarak ve daha hassa bir biçimde girmenizi sağlar.Örneğin çok hassa bir çizim yaparken bir cismi 1 derece rotate gerektiğini düşünelim.İşte o zaman önce “Numeric” seçeneğini seçerek sayısal değer girebilir ve milimetrik değişiklikler yapabilirsiniz.
Renkler ve Photo Shop
Photoshop birçok konuda olduğu gibi renkler konusunda da rakiplerine fark atıyor.Hiç vakit kaybetmeden bu eşsiz araçların kullanımlarına geçiyorum.Bilinçli ilerleyen bir photoshop kuıllanıcısı olmak için lütfen şu araçların üzerinde vakit harcayınız.”Levels. Brightness/Contrast, Hue/Saturation, Invert” .Bu araçlar en temelleri olup en çok kullanılanlardır.

Levels:
"Image” menüsünde ve “Adjust” seçeneğinde bulunur.RGB modunda çalışırkeni 4 channel (kanal) seçeneği ile dökümanımızdaki renk aralıklarını ve minimum,maksimum değerlerini ayarlamamızı sağlar.R (red) modunda iken kırmızı, G(green) modunda iken yeşil, B (blue) modunda iken mavi renk aralığını belirlemeye olanak tanır.Genellikle taradığınız fotoğraflarınızın veya Webcam’lar ile aldığınız görüntülerin orijinal renklerine döndürülmesine kullanabilirsiniz.

Curves:
Level mantığı ile aynıdır ancak bu kez renk ayarlarını eğrilerle yapıyoruz.Eğrinin üzerine gelip sol fare tuşu ile basılı tutup getirmek istediğimiz yere bırakıyoruz.Tavsiyem bu aracı tek rengin tonlarından oluşan dökümanlarda veya bölgelerde kullanmanız.Örneğin siyah beyaz bir butona metalik bir görüntü vermek için bu aracı kullanmak en doğrusudur.

Color Balance:
Özellikle CMYK’dan RGB moduna geçişteki renk değişimlerini; açık, orta ve koyu ton seçenekleri olmak üzere düzeltme yapmakta kullanılır.

Brightness/Contrast:
Dökümanınızın aydınlık ve zıtlık renk ayarları üzerinde değişiklik yapmanızı sağlar.Tıpkı televizyonlarıımızda olduğu gibi...

Hue/Saturation:
Dökümanımızın renk,parlaklık ve aydınlık ayarlarını değiştirmemizi sağlar.Eğer “Colorize” aktif durumda ise aracın kullanımı değişir.Tüm renkleri belirlediğiniz rengin tonlarına çevirir.”Hue” renk değerini, “saturation” parlaklığı, “lightness” ise aydınlığı temsil eder

Desature:
Grafiğimizi siyah-beyaz hale getirir.

Replace Color:
Replace’nin kelime anlamı bir şeyi yenisiyle değiştirmektir.Dökümanımızdaki belirli bir rengi seçip onu diğer bir renk ile değiştirmemizi sağlar

Selective Color:
Kırmızı, yeşil, sarı, mavi mor, beyaz, gri gibi belirli renkleri seçerek dökümandaki miktarlarını ayarladığımız bir araçtır.Çok kullanışlı bir araç olmadığı ve kullanımı pek rahat olmadığı için üzerinde durmuyorum, şimdilik sadece ne olduğunu bilmeniz yeterli.

Channel Mixer:
Bir CMYK’yi RGB’ye çevirmede yardımcı bir araç daha...Grafiğimizdeki kırmızı, mavi ve yeşillerin miktarlarındaki oynamalaı yapmamızı sağlar.Inner Shadow:
Layer menüsü effects seçeneği altındadır. Drop Shadow’un aksine bu efket cismimizin daha uzakta gömülü gibi görünmesini sağlar. Lütfen sizde deneyerek ikisinin arasındaki farkı anlayın.
Outer Glow:Cismimizin etrafına neon ışıklarını andıracak bir aydınlanma kazandırmak için kullanılır.Opacity,Blur ve Intensity ayarları gölgeleme işlemleri ile aynıçalışır; bu nedenle tekrar açıklamıyorum.Efekti aktif hale getirmek için “Apply” kutusunu işaretlemeyi unutmayın.

Inner Glow:
Neon tarzı aydınlanmayı cismin içine uygulanmasını sağlar.Çalışma mantığı ve ayarları önceki efektlerimiz ile yanıdır.Sadece en altta "Center” ve “Edge” olmak üzere iki ayar görmekteyiz.”Center”, aydınlanmayı cismin ortasında dışarı doğru , “Edge” ise kenarlardan ortaya doğru uygulamayı sağlar.

Bevel and Emboss:
Bu efekt aydınlatma ve karartmayı kullanarak cismimizin kabarık ve kabarık ve zemine gömülü. Zeminden yukarı şişkin görünmesi gibi çeşitli görüntüler üretiyor.Özellikleri öncekiler ile aynı.Ancak birkaç ufak farklılım var bunları da ezberlemeniz gerekmiyor.Her seferinde deneme yanılma ile elde etmek istediğiniz görüntüleri yakalayabilirsiniz.”Highlight”bölümü cismin aydınlık bölümünün özelliklerii “Shadow” bölümü de tahmin edeceğiniz gibi karanlık bölümün özelliklerini belirlemenizi sağlamaktadır.”up” seçeneği ile ışık kaynağımızı sol üste, “down” seçeneği ise sağ alta alır.

Color Fill:
Bu efekti uyguladığınız cismin rengini değiştirmenizi sağlar.Sistem şöyle çalışıyor.Uyguladığınız cismin aynısında bir cisim daha yaratır.Bunu bir üstte olmak üzere yeni bir katmana alır.Verdiğiniz şeffaflık ve katman efektini de birleştirerek tek katmana indirmiş şekilde size sunar.Sonuç tek katmandır.
Seçim İşlemi Ve Biçimlendirmeler
Bu bölümün amacını anlatmak için biçimlendirmeden ne kastetdiğimizi anlatalım.Bir cismin, boyutlarını değiştirme;yatayla yaptığı açıyı değiştirme;eğme;bükme; şeklini değiştirme;perspektif kazandırma;çevirme gibi işlemler...

Bu işlemleri şeffaf bir katmandaki bir cisme veya bir yazıya ve şeffaf olmayan bir katmana uygulayabiliriz.Aracımız ”Edit” menüsünde “Free Transform” veya “Transform” olarak geçiyor.Hemen “Transform”un alt başlıklarını sıralayalım.

Transform/Scale:
Seçili alanın ,Textin veya seçili bir bölge yoksa tüm katmanın en, boy ölçülerini değiştirmeye yarar.Sağ ve sol kenarlardaki küçük kutular ile yaptığımız boyut değişiklikleri enine; üst ve alt kenarlardaki küçük kutular ile yapılan boyut değişikliği de boyuna değişiklik yapılmasını sağlar.Köşelerden yapılan değşiklik ise her iki doğrultuda cismin eb ve boyunu değiştirmenizi sağlar

Transform/Rotate:
Seçili alanın.Textin veya seöili bir bölge yoksa tüm katmanın yatayla yaptığı açıyı değiştirmenizi sağlar.

Transform/Skew:
Seçili alanın,Textin veya seçili bir bölge yoksa tüm katmanın biçimini değiştirmenizi sağlar.Birbirinden bağımsız köşelerden çekiştirerek uygulanır.Dikkat edilmesi gereken tek nokta, bu araç diğer transfom araçlarından farklı olarak “render” edilmemiş “textlere” uygulanamamaktadır.

Transform/Perspective:
Seçili alana, Texte veya seçili bir bölge yoksa tüm katmana perspektif kazandıran bir araçtır.Bu aracın kullanılmasındansa “Distort” aracının kullanılması daha doğal görüntüler elde etmenizi sağlar.

Transform/Rotate 180:
Seçili alanın,Textin veya seçili bir bölge yoksa tüm katmanın yatayla yaptığı açıyı 180 derce değiştirir.

Transform/Rotate 90CW:
Seçili alanın,Textin veyaa seçili bir alan yoksa tüm katmanın yatayla yaptığı açıyı 90 derece saat yönünde değiştirir.(CW:Clockwise-saat yönünde)

Transform/Rotate 90CCW:
Seçili alanın,Textin veyaa seçili bir alan yoksa tüm katmanın yatayla yaptığı açıyı 90 derece saat yönünün tersine değiştirir( CCW:counter clockwise.Saat yönüne ters yönde)

Transform/Flip Vertical:
Seçili alanın,textin veya seçili bir alan yoksa tüm katmanın x eksenine göre simetriğini almayı sağlar.Cismi baş aşağı çevirdiğini söyleyebiliriz.Eski cismi siler yani kopyalama yapmaz.

Transform/Flip Horizontal:
Seçili alanın,textin veya seçili bir alan yoksa tüm katmanın y eksenine göre simetriğini almamızı sağlar.Cismin sağını soluna çevirdiğini de söyleyebiliriz.Eski cismi siler yani kopyalama yapmaz.

Free Transform:
Scale,Rotate Flip gibi işlemleri bu araç ile yapabilirsiniz.Kolaylık ve hız kazandırmak için üretilmiş bir komuttur.”Trasform” seçeneğinin altındaki “Numeric” seçeneğini ile değerleri sayısal olarak ve daha hassa bir biçimde girmenizi sağlar.Örneğin çok hassa bir çizim yaparken bir cismi 1 derece rotate gerektiğini düşünelim.İşte o zaman önce “Numeric” seçeneğini seçerek sayısal değer girebilir ve milimetrik değişiklikler yapabilirsiniz.
Renkler ve Photo Shop
Photoshop birçok konuda olduğu gibi renkler konusunda da rakiplerine fark atıyor.Hiç vakit kaybetmeden bu eşsiz araçların kullanımlarına geçiyorum.Bilinçli ilerleyen bir photoshop kuıllanıcısı olmak için lütfen şu araçların üzerinde vakit harcayınız.”Levels. Brightness/Contrast, Hue/Saturation, Invert” .Bu araçlar en temelleri olup en çok kullanılanlardır.

Levels:
"Image” menüsünde ve “Adjust” seçeneğinde bulunur.RGB modunda çalışırkeni 4 channel (kanal) seçeneği ile dökümanımızdaki renk aralıklarını ve minimum,maksimum değerlerini ayarlamamızı sağlar.R (red) modunda iken kırmızı, G(green) modunda iken yeşil, B (blue) modunda iken mavi renk aralığını belirlemeye olanak tanır.Genellikle taradığınız fotoğraflarınızın veya Webcam’lar ile aldığınız görüntülerin orijinal renklerine döndürülmesine kullanabilirsiniz.

Curves:
Level mantığı ile aynıdır ancak bu kez renk ayarlarını eğrilerle yapıyoruz.Eğrinin üzerine gelip sol fare tuşu ile basılı tutup getirmek istediğimiz yere bırakıyoruz.Tavsiyem bu aracı tek rengin tonlarından oluşan dökümanlarda veya bölgelerde kullanmanız.Örneğin siyah beyaz bir butona metalik bir görüntü vermek için bu aracı kullanmak en doğrusudur.

Color Balance:
Özellikle CMYK’dan RGB moduna geçişteki renk değişimlerini; açık, orta ve koyu ton seçenekleri olmak üzere düzeltme yapmakta kullanılır.

Brightness/Contrast:
Dökümanınızın aydınlık ve zıtlık renk ayarları üzerinde değişiklik yapmanızı sağlar.Tıpkı televizyonlarıımızda olduğu gibi...

Hue/Saturation:
Dökümanımızın renk,parlaklık ve aydınlık ayarlarını değiştirmemizi sağlar.Eğer “Colorize” aktif durumda ise aracın kullanımı değişir.Tüm renkleri belirlediğiniz rengin tonlarına çevirir.”Hue” renk değerini, “saturation” parlaklığı, “lightness” ise aydınlığı temsil eder

Desature:
Grafiğimizi siyah-beyaz hale getirir.

Replace Color:
Replace’nin kelime anlamı bir şeyi yenisiyle değiştirmektir.Dökümanımızdaki belirli bir rengi seçip onu diğer bir renk ile değiştirmemizi sağlar

Selective Color:
Kırmızı, yeşil, sarı, mavi mor, beyaz, gri gibi belirli renkleri seçerek dökümandaki miktarlarını ayarladığımız bir araçtır.Çok kullanışlı bir araç olmadığı ve kullanımı pek rahat olmadığı için üzerinde durmuyorum, şimdilik sadece ne olduğunu bilmeniz yeterli.

Channel Mixer:
Bir CMYK’yi RGB’ye çevirmede yardımcı bir araç daha...Grafiğimizdeki kırmızı, mavi ve yeşillerin miktarlarındaki oynamalaı yapmamızı sağlar.Inner Shadow:
Layer menüsü effects seçeneği altındadır. Drop Shadow’un aksine bu efket cismimizin daha uzakta gömülü gibi görünmesini sağlar. Lütfen sizde deneyerek ikisinin arasındaki farkı anlayın.
Outer Glow:Cismimizin etrafına neon ışıklarını andıracak bir aydınlanma kazandırmak için kullanılır.Opacity,Blur ve Intensity ayarları gölgeleme işlemleri ile aynıçalışır; bu nedenle tekrar açıklamıyorum.Efekti aktif hale getirmek için “Apply” kutusunu işaretlemeyi unutmayın.

Inner Glow:
Neon tarzı aydınlanmayı cismin içine uygulanmasını sağlar.Çalışma mantığı ve ayarları önceki efektlerimiz ile yanıdır.Sadece en altta "Center” ve “Edge” olmak üzere iki ayar görmekteyiz.”Center”, aydınlanmayı cismin ortasında dışarı doğru , “Edge” ise kenarlardan ortaya doğru uygulamayı sağlar.

Bevel and Emboss:
Bu efekt aydınlatma ve karartmayı kullanarak cismimizin kabarık ve kabarık ve zemine gömülü. Zeminden yukarı şişkin görünmesi gibi çeşitli görüntüler üretiyor.Özellikleri öncekiler ile aynı.Ancak birkaç ufak farklılım var bunları da ezberlemeniz gerekmiyor.Her seferinde deneme yanılma ile elde etmek istediğiniz görüntüleri yakalayabilirsiniz.”Highlight”bölümü cismin aydınlık bölümünün özelliklerii “Shadow” bölümü de tahmin edeceğiniz gibi karanlık bölümün özelliklerini belirlemenizi sağlamaktadır.”up” seçeneği ile ışık kaynağımızı sol üste, “down” seçeneği ise sağ alta alır.

Color Fill:
Bu efekti uyguladığınız cismin rengini değiştirmenizi sağlar.Sistem şöyle çalışıyor.Uyguladığınız cismin aynısında bir cisim daha yaratır.Bunu bir üstte olmak üzere yeni bir katmana alır.Verdiğiniz şeffaflık ve katman efektini de birleştirerek tek katmana indirmiş şekilde size sunar.Sonuç tek katmandır.
Seçim İşlemi Ve Biçimlendirmeler
Bu bölümün amacını anlatmak için biçimlendirmeden ne kastetdiğimizi anlatalım.Bir cismin, boyutlarını değiştirme;yatayla yaptığı açıyı değiştirme;eğme;bükme; şeklini değiştirme;perspektif kazandırma;çevirme gibi işlemler...

Bu işlemleri şeffaf bir katmandaki bir cisme veya bir yazıya ve şeffaf olmayan bir katmana uygulayabiliriz.Aracımız ”Edit” menüsünde “Free Transform” veya “Transform” olarak geçiyor.Hemen “Transform”un alt başlıklarını sıralayalım.

Transform/Scale:
Seçili alanın ,Textin veya seçili bir bölge yoksa tüm katmanın en, boy ölçülerini değiştirmeye yarar.Sağ ve sol kenarlardaki küçük kutular ile yaptığımız boyut değişiklikleri enine; üst ve alt kenarlardaki küçük kutular ile yapılan boyut değişikliği de boyuna değişiklik yapılmasını sağlar.Köşelerden yapılan değşiklik ise her iki doğrultuda cismin eb ve boyunu değiştirmenizi sağlar

Transform/Rotate:
Seçili alanın.Textin veya seöili bir bölge yoksa tüm katmanın yatayla yaptığı açıyı değiştirmenizi sağlar.

Transform/Skew:
Seçili alanın,Textin veya seçili bir bölge yoksa tüm katmanın biçimini değiştirmenizi sağlar.Birbirinden bağımsız köşelerden çekiştirerek uygulanır.Dikkat edilmesi gereken tek nokta, bu araç diğer transfom araçlarından farklı olarak “render” edilmemiş “textlere” uygulanamamaktadır.

Transform/Perspective:
Seçili alana, Texte veya seçili bir bölge yoksa tüm katmana perspektif kazandıran bir araçtır.Bu aracın kullanılmasındansa “Distort” aracının kullanılması daha doğal görüntüler elde etmenizi sağlar.

Transform/Rotate 180:
Seçili alanın,Textin veya seçili bir bölge yoksa tüm katmanın yatayla yaptığı açıyı 180 derce değiştirir.

Transform/Rotate 90CW:
Seçili alanın,Textin veyaa seçili bir alan yoksa tüm katmanın yatayla yaptığı açıyı 90 derece saat yönünde değiştirir.(CW:Clockwise-saat yönünde)

Transform/Rotate 90CCW:
Seçili alanın,Textin veyaa seçili bir alan yoksa tüm katmanın yatayla yaptığı açıyı 90 derece saat yönünün tersine değiştirir( CCW:counter clockwise.Saat yönüne ters yönde)

Transform/Flip Vertical:
Seçili alanın,textin veya seçili bir alan yoksa tüm katmanın x eksenine göre simetriğini almayı sağlar.Cismi baş aşağı çevirdiğini söyleyebiliriz.Eski cismi siler yani kopyalama yapmaz.

Transform/Flip Horizontal:
Seçili alanın,textin veya seçili bir alan yoksa tüm katmanın y eksenine göre simetriğini almamızı sağlar.Cismin sağını soluna çevirdiğini de söyleyebiliriz.Eski cismi siler yani kopyalama yapmaz.

Free Transform:
Scale,Rotate Flip gibi işlemleri bu araç ile yapabilirsiniz.Kolaylık ve hız kazandırmak için üretilmiş bir komuttur.”Trasform” seçeneğinin altındaki “Numeric” seçeneğini ile değerleri sayısal olarak ve daha hassa bir biçimde girmenizi sağlar.Örneğin çok hassa bir çizim yaparken bir cismi 1 derece rotate gerektiğini düşünelim.İşte o zaman önce “Numeric” seçeneğini seçerek sayısal değer girebilir ve milimetrik değişiklikler yapabilirsiniz.
Renkler ve Photo Shop
Photoshop birçok konuda olduğu gibi renkler konusunda da rakiplerine fark atıyor.Hiç vakit kaybetmeden bu eşsiz araçların kullanımlarına geçiyorum.Bilinçli ilerleyen bir photoshop kuıllanıcısı olmak için lütfen şu araçların üzerinde vakit harcayınız.”Levels. Brightness/Contrast, Hue/Saturation, Invert” .Bu araçlar en temelleri olup en çok kullanılanlardır.

Levels:
"Image” menüsünde ve “Adjust” seçeneğinde bulunur.RGB modunda çalışırkeni 4 channel (kanal) seçeneği ile dökümanımızdaki renk aralıklarını ve minimum,maksimum değerlerini ayarlamamızı sağlar.R (red) modunda iken kırmızı, G(green) modunda iken yeşil, B (blue) modunda iken mavi renk aralığını belirlemeye olanak tanır.Genellikle taradığınız fotoğraflarınızın veya Webcam’lar ile aldığınız görüntülerin orijinal renklerine döndürülmesine kullanabilirsiniz.

Curves:
Level mantığı ile aynıdır ancak bu kez renk ayarlarını eğrilerle yapıyoruz.Eğrinin üzerine gelip sol fare tuşu ile basılı tutup getirmek istediğimiz yere bırakıyoruz.Tavsiyem bu aracı tek rengin tonlarından oluşan dökümanlarda veya bölgelerde kullanmanız.Örneğin siyah beyaz bir butona metalik bir görüntü vermek için bu aracı kullanmak en doğrusudur.

Color Balance:
Özellikle CMYK’dan RGB moduna geçişteki renk değişimlerini; açık, orta ve koyu ton seçenekleri olmak üzere düzeltme yapmakta kullanılır.

Brightness/Contrast:
Dökümanınızın aydınlık ve zıtlık renk ayarları üzerinde değişiklik yapmanızı sağlar.Tıpkı televizyonlarıımızda olduğu gibi...

Hue/Saturation:
Dökümanımızın renk,parlaklık ve aydınlık ayarlarını değiştirmemizi sağlar.Eğer “Colorize” aktif durumda ise aracın kullanımı değişir.Tüm renkleri belirlediğiniz rengin tonlarına çevirir.”Hue” renk değerini, “saturation” parlaklığı, “lightness” ise aydınlığı temsil eder

Desature:
Grafiğimizi siyah-beyaz hale getirir.

Replace Color:
Replace’nin kelime anlamı bir şeyi yenisiyle değiştirmektir.Dökümanımızdaki belirli bir rengi seçip onu diğer bir renk ile değiştirmemizi sağlar

Selective Color:
Kırmızı, yeşil, sarı, mavi mor, beyaz, gri gibi belirli renkleri seçerek dökümandaki miktarlarını ayarladığımız bir araçtır.Çok kullanışlı bir araç olmadığı ve kullanımı pek rahat olmadığı için üzerinde durmuyorum, şimdilik sadece ne olduğunu bilmeniz yeterli.

Channel Mixer:
Bir CMYK’yi RGB’ye çevirmede yardımcı bir araç daha...Grafiğimizdeki kırmızı, mavi ve yeşillerin miktarlarındaki oynamalaı yapmamızı sağlar.

Mutluluğun Resmini Çizemem Ama?
Acının Heykelini Bile Dikerim...!
(Bu konu en son: 11-10-2014 tarihinde, saat: 15:31 düzenlenmiştir. Konuyu düzenleyen: HeRSeYiM.)
04-20-2012 23:22
kullanıcının web sitesini ziyaret et kullanıcının tüm mesajlarını bul
HeRSeYiM
Çevrimiçi

**********

Yorum Sayısı: 40,119
Üyelik Tarihi: 21-07-2013
Yorum: #2
Photoshop araçlari ne ise yarar ?
adminim harika paylasim emegine saglik tesekkur1kalp2GulTezavratTezavrat


[Resim: trturka_herseyim_imzam.gif]

[Resim: ca3dzxmm.gif][Resim: 9_Ed_Zj3.gif]

Ölümün karşısında Yaşamak için Tek bahanemsin.
I will always love you
[Resim: trturkanin_tema_susleriyim_3847.gif]
11-10-2014 15:31
kullanıcının web sitesini ziyaret et kullanıcının tüm mesajlarını bul
Yeni Yorum Gönder 


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
dikkat Photoshop | Seçim Araçları HeRSeYiM 2 452 11-11-2014 12:58
Son Yorum: HeRSeYiM
ilkbizde Photoshop Kısayolları - Photoshop Kısayol tuşları EFSANE UyGaR 1 788 11-10-2014 18:19
Son Yorum: HeRSeYiM

Hızlı Menü:


Şu anda bu konuyu okuyanlar: 1 Ziyaretçi